ראה"מ נתניהו: דרישות החמאס מוגזמות; למצוא תחליף לאונר"א

איתי גדסי No Comments on ראה"מ נתניהו: דרישות החמאס מוגזמות; למצוא תחליף לאונר"א

ראש הממשלה נתניהו הערב בהצהרה לתקשורת: "אנחנו בדרך לניצחון מוחלט – זה עניין של חודשים. צה"ל מחולל נפלאות". על העסקה המוצעת: "כניעה לדרישות ההזויות של חמאס לא רק שלא תביא לשחרור החטופים – אלא תזמין טבח נוסף". על אונר"א: "הנחיתי להתחיל למצוא תחליף לאונר״א ועדכנתי על כך את בלינקן" ועל השר גנץ: "אי אפשר לדבר על אחדות ולנגח ולבקר ולפלג בכל הזדמנות"

צילום: דוברות ראה"מ
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים ממשרד רה"מ בירושלים:

"אזרחי ישראל,
בערב שבת, האחד בדצמבר, כתב לוחם הצנחנים עמית בונצל ז״ל את המילים הבאות למשפחתו: "התחלנו במהלך היסטורי ועלינו לסיים אותו בניצחון מוחץ. אני גאה להיות חייל בצבא ההגנה לישראל". חמישה ימים לאחר מכן, עמית נפל בשדה הקרב. על המילים האחרונות שלו, עמית לא חתם בשמו. הוא חתם עליהם בציור של דגל ישראל. זאת הצוואה של עמית. ניצחון מוחץ.

אתמול נפגשתי יחד עם רעייתי שרה עם 'פורום הגבורה' של בני משפחות הנופלים. הם נתנו לי חוברת זיכרון, והנה הכותרת שלה: "במותם ציוו לנו – ניצחון".

זוהי צוואתם של כל גיבורינו. הם לא נפלו לשווא. והערב באתי להגיד לכם דבר אחד: אנחנו בדרך לניצחון מוחלט. הניצחון הוא בהישג יד. זה לא עניין של שנים או עשרות שנים, זה עניין של חודשים.

צה"ל מחולל נפלאות. הוא מתקדם בשיטתיות להשיג את כל מטרות המלחמה שאנחנו בדרג המדיני הצבנו לו: חיסול החמאס, שחרור כל החטופים, והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. מלכתחילה אני קבעתי שהניצחון המוחלט הוא היעד שלנו. זאת ההחלטה שהבאתי לממשלה בתחילת המלחמה, ולא נסתפק בפחות מכך.

אני זוכר כשהייתי מפקד בסיירת מטכ"ל הייתה אימרה ששמעתי ממאיר הר ציון: "לא חוזרים – עד שמבצעים". היום אני שומע מהחיילים והמפקדים הגיבורים שלנו: "לא חוזרים – עד שמנצחים". זה בניגוד גמור למה שאומרים לנו במשך חודשים כל מיני "לשעברים" וכל מיני "מומחים בעיני עצמם" באולפנים.

אני חייב להגיד לכם שזה גם בניגוד גמור למה שאמרו לנו רבים בקהילה הבינלאומית לפני התמרון הקרקעי. הם אמרו לנו שמהלך קרקעי לא יצליח, שזאת תהיה טעות להיכנס לעיר עזה, שלא נוכל לטהר את מפקדות החמאס בבתי החולים בלי להרוג אלפי אזרחים, שלא נשחרר 110 מחטופינו בלי לסיים את המלחמה, ומעל הכל הם הזהירו אותנו שלא נוכל להיכנס לרשת מנהרות הטרור של החמאס, משום שהיא ׳בלתי ניתנת לחדירה׳. הלוחמים האמיצים שלנו והמפקדים האמיצים שלנו הוכיחו את ההפך הגמור. כל מה שסיפרו לנו שאי אפשר, לוחמינו הוכיחו שאפשר. כל היעדים שהדרג המדיני הציב לצה"ל – חיילנו ומפקדינו הגיבורים השיגו. הם השיגו אף מעבר לכך.

ההישגים של צה"ל הם אכן חסרי תקדים. בתוך ארבעה חודשים צה"ל הרג או פצע כ-20,000 מחבלים, יותר ממחצית הכוח הלוחם של חמאס. ריסקנו 18 מתוך 24 גדודים ואנחנו מחסלים את שארית המחבלים בפשיטות שנמשכות כל העת. חיילינו הורסים באופן שיטתי את רשת המנהרות שהחמאס מסתתר בהן. הם משמידים מפעלי רקטות, מחסני נשק, מרכזי פיקוד ובקרה ומקומות מסתור שהחמאס חשב שהם בלתי חדירים. הוא היה בטוח שהוא חסין, שלא ניכנס לשם.

לוחמינו הגיבורים נלחמים כעת בח'אן יונס, המעוז העיקרי של החמאס. הנחינו את צה"ל להיערך לפעול גם ברפיח ובשני מחנות המרכז, המעוזים האחרונים שנותרו לחמאס. וגם כאן, כשיגיע הזמן, צה"ל יפעל לפי החוק הבין לאומי ויאפשר לאוכלוסיה מעבר בטוח מחוץ לאזורי הלחימה.

את שלוש הפעולות הללו: ריסוק הגדודים, טיהור שארית המחבלים, והשמדת התת-קרקע – אנחנו נמשיך עד הסוף.

ואני מבקש שוב להדגיש – אין פתרון אחר זולת ניצחון מוחלט. אם החמאס ישרוד בעזה, זאת רק שאלה של זמן עד הטבח הבא, וציר הרשע של איראן ושלוחותיה ימשיך במסע ההרג והתוקפנות שלו באין מפריע.

רק ניצחון מוחלט יאפשר לנו להשיב את הביטחון לישראל – הן לצפון והן לדרום. ובסופו של דבר, חיסול החמאס יקרין על כל המזרח התיכון ויאפשר לנו להרחיב את מעגל השלום עם שכנינו. היום אמרתי למזכיר המדינה האמריקני בלינקן: "אנחנו במרחק נגיעה מניצחון מוחלט, שיהיה גם הניצחון של כל העולם החופשי. לא רק של ישראל".

אני מבקש לפנות למשפחות החטופים, אני מבקש לומר לכם: יקיריכם תמיד עומדים לנגד עיניי. אני מסתכל לכם בעיניים, אני מסתכל על התמונות שלהם – הלב נקרע ונצבט. אנחנו לרגע לא מפסיקים לפעול למען שחרור חטופינו – גם כעת.

אני אומר בגילוי לב מה שאני מאמין בו – המשך הלחץ הצבאי הוא תנאי הכרחי לשחרור החטופים. כניעה לדרישות ההזויות של החמאס שאמרנו עכשיו, לא רק שלא תביא לשחרור החטופים, היא רק תזמין טבח נוסף, היא תזמין אסון כבד למדינת ישראל שאף אחד מאזרחינו לא מוכן לקבל.

לגבי "היום שאחרי", אני מבקש להבהיר שוב: "היום שאחרי" זה היום שאחרי חמאס. לא חלק מהחמאס, לא חצי מהחמאס – כל החמאס.

אמרתי היום למזכיר המדינה בלינקן, שלאחר שנמוטט את החמאס אנחנו נבטיח שעזה תהיה מפורזת לתמיד. ההיסטוריה כבר הוכיחה שיש רק כוח אחד שיכול להבטיח פירוז כזה – מדינת ישראל, באמצעות צה"ל וכוחות הביטחון. המשמעות היא שישראל תהיה ותפעל בעזה בכל מקום ובכל זמן שיידרש, כדי להבטיח שהטרור לא ירים שוב את ראשו. הניהול האזרחי של עזה לא יוכל להתבצע על ידי מי שתומך בטרור, מממן טרור ומחנך את ילדיו לטרור.

זה אומר שנצטרך גם להחליף את אונר"א. הנחיתי להתחיל בתהליך זה ועידכנתי על כך היום את מזכיר המדינה בלינקן.

אנחנו נמצאים בנקודת מפנה היסטורית, שבה המזרח התיכון יכול ללכת בכיוון האור או בכיוון החושך. אנחנו לא נאפשר לכוחות האופל של איראן לנצח. הניצחון המוחלט בעזה הוא תנאי לכך, כי כל אויבינו מחכים לראות מי ינצח. אנחנו פועלים למען ניצחון מוחלט – למען הביטחון שלנו, למען העתיד שלנו, למען הבית של כולנו.

את זה אנחנו חייבים לעמית בונצל ז"ל, ולכל גיבורינו שלא נפלו לשווא.

ועליהם נאמר: "מִדַּם חֲלָלִים, מֵחֵלֶב גִּבּוֹרִים, קֶשֶׁת יְהוֹנָתָן לֹא נָשׂוֹג אָחוֹר וְחֶרֶב שָׁאוּל לֹא תָשׁוּב רֵיקָם".

בעזרת ה' – יחד נילחם, ויחד ננצח".

רה"מ ענה לשאלת כתבנו מרדכי הלפרין: "היחסים עם מדינות ערב ייראו טוב אם ננצח – וייראו רע אם לא ננצח. הן יושבות ביציע ורוצות לדעת מי ינצח, כל אחד בא עם הצעות אבל זה המבחן האמיתי. התמודדתי עם הבאת הסכמי אברהם, ואם ננצח תראה את הרחבת מעגל השלום" • האזינו



0 תגובות